Samen maken we SV Baarn sterker!

Invoering vrijwilligers beleid
Het aantal vrijwilligers loopt de afgelopen jaren sterk terug. Omdat we zonder vrijwilligers niet kunnen voetballen en onze voetbalambities niet kunnen nastreven, treffen jullie hierbij de introductie van het vrijwilligersplan “Samen maken we SV Baarn sterker”.

In de ALV van 8 juli 2020 is besloten het vrijwilligersplan in gebruik te gaan nemen. In de daaropvolgende ALV’s is de aankondiging geweest en de globale inhoud gedeeld van het vrijwilligersbeleid is ingegaan op 1 juli 2020. Het bestuur is hier met behulp van een aantal vrijwilligers mee aan de slag gegaan en heeft dit verder uitgewerkt.

In seizoen 2022/2023 is besloten dat een verplichte vrijwilligersinzet noodzakelijk is,. Dit omdat we als club de binding van leden en ouders willen vergroten en ook het tekort aan vrijwilligers hiermee willen verkleinen.  Met ingang van het seizoen 2023 / 2024 wordt dit ook gekoppeld aan een vrijwilligersbijdrage.

De volgende onderwerpen komen aan bod hieronder.

• Inhoud regeling
  • We zijn niet de enige club met een vrijwilligersbijdrage
  • Aanbod en registratie van vrijwilligerstaken en functies
  • Afkoop van taken
  • Aan de slag als vrijwilliger
  • Handleidingen
  • Vragen?

Inhoud regeling:
Met de Werkgroep Vrijwilligerscommissie en het voltallige bestuur is de vrijwilligersregeling tot stand gekomen. De belangrijkste elementen van de regeling zijn: Elk spelend lid (tot 35 jaar) is verplicht om vrijwilligerswerk te doen bij de club, dat kan in een vaste functie of doormiddel van af en toe een taak te vervullen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je 8 punten scoort.  Een functie/rol is goed voor 16 punten. Taken variëren van 1-8 punten. Als je geen vrijwilligerstaken wilt doen, dan kan je dit afkopen voor € 80,- (je snapt wel dat dit niet onze voorkeur heeft, we zien liever je bijdrage op een andere wijze). Haal je de 8 punten in het seizoen niet, dan ben je verplicht om € 80,- te betalen. Indien de vrijwilligersbijdrage financieel een probleem vormt dan kun je een mail sturen naar [email protected] en denken we graag mee met een oplossing. Spelende leden mogen vanaf 16 jaar zelf hun bijdrage leveren. Voor de spelende leden onder de 16 worden ouders / verzorgers geacht dit in te vullen

We zijn niet de enige club met een vrijwilligersbijdrage:
Ter voorbereiding is er uitvoerig met de KNVB gesproken over hun “best practices” bij andere clubs. Tevens is er met andere clubs uit de regio gesproken die dit systeem al een aantal jaren succesvol hebben draaien.

Om de uitvoering van de vrijwilligersregeling zo efficient, maken we gebruik van de SV Baarn Clubapp en het vrijwilligerssysteem op deze website. De app en website helpt de commissies, de vrijwilligerscommissie en jullie als lid om de inschrijving op (losse) taken, de eventuele afkoop van de € 80,- en het bijhouden van de behaalde punten administratief te ondersteunen.

Aanbod en registratie van vrijwilligerstaken en functies:
Op de website en via de Clubapp kan je jezelf aanmelden voor het uitvoeren van taken. Je moet hiervoor ingelogd zijn. Het rooster geplande taken is hier te vinden. Een overzicht van taken en de daaraan gekoppelde punten zijn te vinden onder het puntenoverzicht

Naast de losse taken waarop ingeschreven kan worden zijn er ook vaste vrijwilligersfuncties. De meeste vaste functies scoren meteen 16 punten. Heb je interesse voor een vaste vrijwilligersfunctie vul dan het formulier Aanmelden vaste rol / (commissie) functie in. We nemen dan z.s.m. contact met je op om dit te bespreken en uit te zetten binnen de club. Een overzicht van rollen en functies is hier vinden.

De punten van vrijwilligers met een vaste vrijwilligersrol worden door de vrijwilligerscommissie verwerkt, uiterlijk in december van het lopende seizoen.

Aan de slag als vrijwilliger
1. Registreer je hier als vrijwilliger
2. Log in op de website / clubapp
3. Vul hier je contactgegevens in / aan
4. Schrijf je hier in voor taken via website en Clubapp
5. Meld je hier aan voor een vaste vrijwilligersrol of - functie
6. Download de nieuwe SV Baarn Clubapp (zie hiervoor de widget op onze home page)*

* Deze stap is alleen noodzakelijk wanneer je ook op je mobiel gebruik wilt maken van het SV Baarn clubgevoel 💪.

Afkoop van vrijwilligerstaken
Als je je vrijwilligerstaken wilt afkopen kan dit door dit formulier in te vullen

Handleidingen
Aan de bovenzijde van deze pagina staan onder het kopje Handleiding de instructies of klik op onderstaande onderwerpen:
Inloggen en registreren als vrijwilliger
(Afronden) registratie als vrijwilliger
Jezelf aanmelden op een taak / taken
Ruilen / afmelden voor een taak
Overzicht van ingeplande / uitgevoerde taken en puntensaldo
Handleiding Vrijwilligers Clubapp

Vragen?
Zie de Frequently asked questions (FAQ) op in site. Heb je verder nog vragen? Stel ze aan de vrijwilligerscommissie via [email protected]!

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!